Az első osztály egyik kihívása az olvasás. Van akinek könnyebb, van akinek nehezebb. Jelenleg 1 év áll jó esetben rendelkezésre az olvasás alapjainak megtanulásához ami igen megterhelő lehet. Sokan küszködnek olvasási nehézséggel. Nem feltétlenül kell ahhoz diszlexiásnak lenni, hogy e gyorstalpaló tempó mellett ne tanulj meg jól olvasni.
Az én gyermekeim tudomásom szerint nem diszlexiások, olvasásban mégis vannak hibák. Lányom szótagokat, betűket cserél fel annak ellenére, hogy könyvmolyként több ezer oldalt elolvasott már életében, fiam az ékezetes betűket "nem veszi észre", vagyis a-á, e-é, o-ó-ö-ő, u-ú-ü-ű betűket cserél fel véletlenszerűen, igaz ő még csak elsős.
Mindkét hibára ad gyakorlatokat az alábbi könyv:
Ványi Ágnes – Schwalmné Navratil Katalin: Mi? Mi! Avagy diszlexiás (kép)regény – Gyakorlókönyv nehezen olvasó gyermekeknek.
A tartalomból:
I. Feladatok magánhangzócserék oldására (a-á, a-o-ó, e-é, á-é, a-e, u-ú, o-ó, o-ó-ö-ő, u-ú-ü-ű, ö-ő-ü-ű,)
II: Feladatok a hosszú-rövid magánhangzók pontos olvasásához (i-í, o-ó, ö-ő, u-ú, ü-ű)
III. Feladatok a mássalhangzócserék oldására
IV Feladatok hosszú-rövid mássalhangzók pontos olvasásához
V. Feladatok reverziós jelenségek oldására (mássalhangzók felcserélődése, szótagok felcserélődése)
Azt hiszem mi forgatni fogjuk!